Helpdesk

Sveriges bästa support!

Fjärrstyrning

Förutsägbara kostnader

En kontaktväg

Statistik och rapporter

Helpdesk

Sveriges bästa support!

Fjärrstyrning

Förutsägbara kostnader

En kontaktväg

Statistik och rapporter

Helpdesk

Sveriges bästa support!

  • Förutsägbara kostnader
  • Fjärrstyrning
  • En kontaktväg
  • Statistik och rapporter

Vår Helpdesk är bemannad med svensk- och engelsktalande tekniker som finns på plats hos oss i Sverige. Vi tillhandahåller även support på norska, danska och finska.

Helpdesk innebär att Trust-IT hanterar användarsupport som en tjänst och vår målsättning är att 80% av alla ärenden uppklaras redan vid första kontakt. I verkligheten löser vi 93% av dessa ärenden.

För oss är det viktigt att våra kunder alltid blir väl bemötta och får den hjälp de behöver oavsett vad ärendet gäller, alltså Sveriges bästa support.

Vad innebär tjänsten?

Helpdesk omfattar support som rör användaren samt användarens arbetsdator och tjänster som Trust-IT levererar direkt eller indirekt.

Den avtalade åtgärdstiden enligt SLA gäller problem kring klientens hårdvara och redan installerade, dokumenterade program, LAN, WAN och nätverksanslutna skrivare.

Mjukvarufel (standardapplikationer) eller Hårdvarufel:
I tjänsten ingår felsökning och åtgärd av hård- och mjukvaruproblem. Kan inte fel avhjälpas på distans med hjälp av fjärrstyrning felsöker Trust-IT på plats eller anmäler garantifel till tillverkaren.

IT Service Management
Kunden kan själv logga in i Trust-IT´s ärendehanteringssystem och se status på registrerade ärenden. IT-ansvarig(a) har möjlighet att se hela organisationens ärenden.

Förutsägbara kostnader

En kontaktväg

Fjärrstyrning

Statistik och rapporter

  • Alla ärenden registreras i Trust-IT’s ärendehanteringssystem.
  • Anmälan av ärenden sker via telefon, mail, portal eller genom övervakningslarm till vår Helpdesk.
  • För att kunna anmäla ärenden behöver användaren vara registrerad hos Trust-IT och godkänd av kunden.
  • Eskalering av ärenden sker enligt avtalade servicenivåer.
  • Alla ärenden är spårbara och unika genom ärendenummer (case number).
  • Statistik avseende ärenden rapporteras enligt överenskommelse. Normal rapporteringsintervall är 1 ggr/kvartal i samband med avstämningsmöte.
Partnerships

Vi tar hjälp av Trust-IT's IT-support

Vi har kunder inom de flesta branscher såsom industrier, finans, vård och omsorg, handel, fastigheter, parkering, konsultverksamheter m.fl.

Här är några exempel på kunder som använder vår support.

Partnerships
Partnerships
Partnerships

Sveriges bästa support!

Vid vår servicedesk sitter erfarna och utbildade tekniker redo att hjälpa dig direkt i telefon. Medans branschstandard är 80%, löser vi 93% av alla case vid första kontakten. Vi vet att det är en hög siffra men det är vår verklighet.

Branschstandard

80%

Trust - IT

93%

* Andel supportärenden som löses vid första kontakten

Partnerships
Get in Touch

Kontakta oss!
Vi bjuder på 30 minuters fri konsultation!

Välj ett av våra kontor nedan och hur du vill kontakta oss.

Besöksaddress
Solna Torg 3 (6tr), 171 45 Solna (ingång genom Solna centrum)

Vägbeskrivning
Gå in i Solna Centrum. Ta sikte mot Lindex eller Taco bar. Där finns en hiss med nummer “3” på. Väl framme i hissen trycker du på våning 6.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev

Besöksaddress
Solna Torg 3 (6tr), 171 45 Solna (ingång genom Solna centrum)

Vägbeskrivning
Gå in i Solna Centrum. Ta sikte mot Lindex eller Taco bar. Där finns en hiss med nummer “3” på. Väl framme i hissen trycker du på våning 6.

Besöksaddress
World Trade Center DK A/S, Borupvang 3, 2750 Ballerup, Köpenhamn, Danmark

Besöksaddress
World Trade Center DK A/S, Borupvang 3, 2750 Ballerup, Köpenhamn, Danmark

Besöksaddress
Vaisalantie 4 02130 Espoo, Finland

Besöksaddress
Vaisalantie 4 02130 Espoo, Finland

[contact-form-7 404 "Not Found"]

Besöksaddress
Filipstad Brygge 1,0252 Oslo, Norge

Besöksaddress
Filipstad Brygge 1,0252 Oslo, Norge

Get in Touch
Partnerships