IT-tekniker

Arbetsbeskrivning

Trust-IT Sweden AB har sedan starten 1997 hjälpt kunder med dess IT drift i olika former. Idag finns våra kunder i vårt ”hostingcenter” men vi ansvarar också för våra kunders lokala IT-miljö, där vi utför regelbundet insatser på plats utefter behov.

Nu söker vi dig med minst 3 års erfarenhet av rollen som IT tekniker helst från leverantörs sidan och som trivs med att hjälpa användare med deras IT problem över så väl telefon/mail som fysiska möten.

Vill du ha ett omväxlande, varierande och vill utvecklas som person i ditt yrkesliv, samt har en ständig strävan av att arbeta proaktivt och brinner för att skapa förutsättningar för det. Välkommen att kontakta oss på Trust-IT

Att jobba som IT-tekniker på Trust-IT

I rollen som IT-tekniker kommer du få ta ett stort eget ansvar och vi ser att du trivs med att arbeta kundorienterat, som en del av IT-teamet på kontoret i Solna Centrum samt ute på fältet.

Du har lätt för att samarbeta och komma överens med människor. Du kan arbeta självständigt och metodiskt likväl som i grupp.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Som IT- och supporttekniker hos oss lägger vi stor vikt vid att du trivs med att arbeta kundorienterat och har en strävan efter att jobba för de bästa lösningarna för våra kunders IT-miljöer.

Du tycker om att ha många olika kontaktytor både internt och externt.

Du kommer framför allt arbeta med Microsofts produkter som Active Directory, MS Exchange, MS SQL samt övriga kringliggande Microsofts produkter. Du har bra kunskaper inom Active Directory, Azure AD, MS365, och känner dig bekväm med Powershell-scripting.

Vi tror att du har arbetat med liknande uppgifter under ett antal år och ser ett stort plus om du har certifiering(ar) inom området.

Arbetsuppgifterna omfattar bland annat övervakning av servrar och nätverk, automatisering, stötta supporten, dokumentation av tekniska lösningar samt kommunikation med kollegor, externa IT-leverantörer och kunder.

Personlighet & tekniska kvalifikationer

Du är nyfiken på ny teknik, motiverad, prestigelös och har lätt att kommunicera med andra. Du är noggrann, ansvarstagande, kommunikativ och kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Vi värdersätter en bra balans mellan arbete och fritid och är intresserade utav vad du brinner för. Är du en Djurgårdssupporter, samt en hejare på att spela pingis så är det ett stort plus.

Din tekniska profil bör innefatta merparten av dom nämnda teknikområdena nedan:

  • Microsoft Windows Server och Klienter
  • Microsoft Exchange Server
  • Microsoft SQL-server
  • Microsoft 365
  • Powershell
  • AD-hantering
  • Server virtualisiering (VMware och HyperV)
  • Linux
  • Backuplösningar (te.x. Veeam, mfl)
  • Erfarenhet av installation, felsökning, drift och underhåll av 3:e parts Windows applikationer (tex. Hogia och Visma)
  • Brandväggar och VPN-lönsingar
  • Monitorering
  • Säkerhet

Du kommer vara en i teamet och arbeta aktivt med förbättringar i och kring säkerhet, åtkomst, användarbarhet, kontinuitet och även till vissa delar nätverk. I ditt arbete kommer du både arbeta inne på kontoret som är f.n. beläget i Solna C.

Vi välkomnar dig in till ett glatt och trevligt gäng.

Hos oss finns inga barriärer utan vi arbetar som ett Team inom hela bolaget.

Din profil

  • Van att arbeta självständigt likväl som i grupp
  • Konsultmässigt beteende
  • Serviceminded
  • God social förmåga
  • Prestigelöse

Önskvärt

  • Giltig(a) certifiering(ar) i Microsoft-relaterade produkter/system
  • OnPrem såväl som Cloudmiljö
  • Van vid Linux, MacOS och andra operativsystem
  • Giltig(a) certifiering(ar) i VMWare eller liknande
  • Van att arbeta mot Ciscoprodukter

Kvalifikationer

  • God kommunikativ förmåga i svenska och engelska i tal och skrift.
  • Körkort

Ansökan

För mer information om tjänsten, kontakta Adam Zintel adam.zintel@trustit.se

Eller för att ansöka, skicka din ansökan till career@trustit.se

Din ansökan ska skickas in i form av ett personligt brev och CV, ansökningar som inte uppfyller specifiserade krav besvaras ej.

Vi behandlar ansökningarna fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.



Omfattning: Heltid, start fortast möjligt


Sveriges bästa support!

Vid vår servicedesk sitter erfarna och utbildade tekniker redo att hjälpa dig direkt i telefon.
Vi löser 93% av alla case vid första kontakten medan branschstandard är 80%.
Vi vet att det är en hög siffra men det är vår verklighet.

Kontakta oss!
Vi bjuder på 30 minuters fri konsultation!

Välj ett av våra kontor nedan för vidare information om hur du kan kontakta oss.