Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Som IT-supporttekniker ger du förstklassig service och support till företagets kunder och medarbetare. Du är också delaktig i underhåll av IT-miljön och införande av nya tjänster. Här på Trust-IT prioriteras IT-funktionerna högt och därför vill vi nu stärka upp vårt team med ett par stycken juniora supporttekniker. Vi erbjuder dig en utvecklade roll.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Via telefon, mejl och vid disken ta emot och lösa ärenden eller efter bedömning slussa dem vidare till mer specialiserade kollegor.
  • Genomföra installationer och ge support / felavhjälpning på plats hos användarna.
  • Underhåll & förändring av den fysiska IT-miljön
  • Problemlösning och grundorsaksanalys
  • Dokumentation

Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga och att du därför är flytande i tal och skrift avseende svenska och engelska. Som person ser vi att du är drivande, van att arbeta självständigt samt i team. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät där du kan utvecklas kommer du att trivas hos oss.

Din bakgrund

Vi tror att du har en IT-utbildning eller har kunskaper och stort intresse för datorer, teknik och användarsupport. Du har troligtvis erfarenhet av att arbeta med Microsoft applikationer, molntjänster och servermiljö, såsom hantering av användarkonton, e-post och rättigheter.

Du som person

Vi söker dig som är positiv, ansvarstagande, engagerad och mycket serviceinriktad. Du är en person som trivs med att hantera användare, besvara snabba frågor och lösa problem. Du är självgående inom ärendehantering och tar egna initiativ till att förbättra kunders användarupplevelse. Du är bra på att samarbeta med kollegor inom IT och med medarbetare inom organisationen.

Meriterande kunskap

  • Kunskap inom nätverk
  • Kunskap inom Windows server
  • Kännedom om Office 365
  • Kunskap om virtualisering
  • Erfarenhet av kundservice / helpdesk

Kvalifikationer

  • God kommunikativ förmåga i svenska och engelska i tal och skrift.
  • Grundläggande IT-kunskap, gärna via utbildning.

Vårt erbjudande

Du får ett intressant arbete i en spännande verksamhet. Tillsammans med trevliga och engagerade kollegor med hög kompetens jobbar du nära verksamheten och bidrar till Trust-IT´s utveckling.

För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du har ett genuint intresse av människor och drivs av att förstå och hjälpa andra. Brinner du dessutom för teknik och vill utvecklas inom IT-området kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en provanställning på 6 månader. Vi vill gärna att du börjar så snart som möjligt. Vi finns i Solna Centrum.

Ansökan

För mer information om tjänsten eller för att ansöka, kontakta oss på career@trustit.se
Din ansökan ska skickas in i form av ett personligt brev och CV.
Vi behandlar ansökningarna fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.



Omfattning: Heltid, start fortast möjligt


Sveriges bästa support!

Vid vår servicedesk sitter erfarna och utbildade tekniker redo att hjälpa dig direkt i telefon.
Vi löser 93% av alla case vid första kontakten medan branschstandard är 80%.
Vi vet att det är en hög siffra men det är vår verklighet.

Kontakta oss!
Vi bjuder på 30 minuters fri konsultation!

Välj ett av våra kontor nedan för vidare information om hur du kan kontakta oss.