Helpdesk Tekniker

Arbetsbeskrivning

Som IT-supporttekniker ger du förstklassig service och support till företagets kunder och medarbetare. Du är också delaktig i underhåll av IT-miljön och införande av nya tjänster. Här på Trust-IT prioriteras vår service till kunderna och därför vill vi nu stärka upp vårt team med 1-2 supporttekniker.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

  • Servicedesk: via telefon och/eller mejl ge våra kunder support och stöd.
  • OnSite: utföra felavhjälpning, installationer och användarstöd på plats hos kund.
  • Medverka i underhåll och förbättringsarbete av vår Cloud-miljö.
  • Samverka i förbättringsprocesser tillsammans med övriga affärsområden.
  • Dokumentation.

Tjänsten innebära att du dagligen kommer att hjälpa våra kunder med problemlösning remote och på plats hos kund beroende på situation, vilket förutsätter en god samarbets- och kommunikationsförmåga med övriga i Teamet och våra kunder. En förutsättning för arbetet är att du behärskar Svenska i tal och skrift . Vi är väldigt måna om att våra medarbetare är nyfikna och vill utvecklas i sin yrkesroll vilket vi både kommer kräva och ge dig förutsättningar för.

Vi kan erbjuda en plats i ett fantastiskt Team där du både kommer trivas och stöttas av dina kollegor i ditt arbete. Arbetet är varierande, utvecklande och behöver du stöd så finns hjälpen bara någon meter bort.

Din bakgrund

Vi tror att du har en IT-utbildning och ett stort brinnande intresse för teknik. En annan förutsättning är att du är social och tycker om att arbeta med människor.

Du som person

Vi söker dig som är positiv, ansvarstagande, engagerad och mycket serviceinriktad. Du är en person som trivs med att hantera användare, besvara frågor och lösa problem. Du är ansvarstagande och tar egna initiativ till att förbättra kunders användarupplevelse. Du tycker om att samarbeta och kommunicera med dina kollegor inom IT men även med andra medarbetare inom bolaget.

Meriterande kunskap

  • Nät/kommunikation
  • Windows server inkl. AD
  • Microsoft 365
  • Virtualisering
  • Goda kunskaper i engelska
  • Erfarenhet av kundservice / helpdesk

Kvalifikationer

  • Grundläggande IT-Teknisk Utbildning (2-3år)
  • Svenska flytande i tal och skrift
  • B-Körkort

Vårt erbjudande

Du får ett intressant arbete i en spännande verksamhet. Tillsammans med trevliga och engagerade kollegor med hög kompetens jobbar du nära verksamheten och bidrar till Trust-IT´s utveckling.


För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du har ett genuint intresse av människor och drivs av att förstå och hjälpa andra. Brinner du dessutom för teknik och vill utvecklas inom IT-området kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en provanställning på 6 månader. Vi vill gärna att du börjar så snart som möjligt. Vi sitter inne i Solna Centrum.

Ansökan

För mer information om tjänsten eller för att ansöka, kontakta oss på career@trustit.se
Din ansökan ska skickas in i form av ett personligt brev och CV.
Vi behandlar ansökningarna fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.



Omfattning: Heltid, start fortast möjligt


Sveriges bästa support!

Vid vår servicedesk sitter erfarna och utbildade tekniker redo att hjälpa dig direkt i telefon.
Vi löser 93% av alla case vid första kontakten medan branschstandard är 80%.
Vi vet att det är en hög siffra men det är vår verklighet.

Kontakta oss!
Vi bjuder på 30 minuters fri konsultation!

Välj ett av våra kontor nedan för vidare information om hur du kan kontakta oss.