17 september, 2019 Adi

Junior Supporttekniker

Arbetsbeskrivning:

Som IT-supporttekniker ger du förstklassig service och support till företagets kunder och medarbetare. Du är också delaktig i underhåll av IT-miljön och införande av nya tjänster. Här på Trust-IT prioriteras IT-funktionerna högt och därför vill vi nu stärka upp vårt team med 1-2 juniora supporttekniker. Vi erbjuder dig en utvecklade roll.

Som teknisk supportmedarbetare sitter du både i vår helpdesk med ansvar att hjälpa företagets kunder och medarbetare med deras frågor och problem samt hjälper till vid leveranser mot kund. I teamet roterar man mellan arbetsuppgifterna för ett mer omväxlande arbete. Då arbetet till viss del kan ske ute hos kund är det av största vikt att du har B-körkort.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Via telefon, mejl och vid disken ta emot och lösa ärenden eller efter bedömning slussa dem vidare till mer specialiserade kollegor.
  • Genomföra installationer och ge support / felavhjälpning på plats hos användarna.
  • Underhåll & förändring av den fysiska IT-miljön
  • Problemlösning och grundorsaksanalys
  • Dokumentation

Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga och att du behärskar svenska & engelska i tal och skrift. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät där du kan utvecklas kommer du att trivas hos oss.

Din bakgrund

Vi tror att du har en IT-utbildning eller har kunskaper och stort intresse för datorer, teknik och användarsupport. Du har troligtvis erfarenhet av att arbeta med Microsoft applikationer, molntjänster och servermiljö, såsom hantering av användarkonton, e-post och rättigheter.

Du som person

Vi söker dig som är positiv, ansvarstagande, engagerad och mycket serviceinriktad. Du är en person som trivs med att hantera användare, besvara snabba frågor och att lösa problem. Du är självgående inom ärendehantering och tar egna initiativ till att förbättra kunders och medarbetarnas användarupplevelse. Du är bra på att samarbeta med kollegor inom IT och med medarbetare inom organisationen.

Meriterande

  • Kunskap inom nätverk inklusive VLAN och trådlöst
  • Kunskap inom Windows server, Office 365 och/eller Exchange
  • Kunskap inom brandväggshantering och/eller VPN-lösningar
  • Kunskap om virtualisering såsom VMware och/eller Hyper-V
  • Goda kunskaper i engelska

Kvalifikationer

  • Erfarenhet av kundservice / helpdesk
  • Körkort B
  • God kommunikativ förmåga i svenska och engelska i tal och skrift.

Vårt erbjudande

Du får ett intressant arbete i en spännande verksamhet. Tillsammans med trevliga och engagerade kollegor med hög kompetens jobbar du nära verksamheten och bidrar till Trust-IT´s utveckling.

För den här tjänsten lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi tror att du har ett genuint intresse av människor och drivs av att förstå och hjälpa andra. Brinner du dessutom för teknik och vill utvecklas inom IT-området kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med en provanställning på 6 månader. Vi vill gärna att du börjar så snart som möjligt. Vi finns i Solna Centrum.

Ansökan

För mer information om tjänsten, kontakta Jimmy Jilg, jimmy.jilg@trustit.se eller på telefon 08-734 60 11.

Välkommen med din ansökan i form av ett personligt brev och CV genom att maila till career@trustit.se  Vi behandlar ansökningarna fortlöpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Omfattning: heltid.
Start: omgående.